Nie każdy jest specem od marketingu internetowego szczególnie jeśli zajmuje się biznesem w zupełnie innej branży. Niemniej jednak współczesne realia niemal zmuszają przedsiębiorców do reklamy w internecie, w tym do korzystania z usług pozycjonowania strony www. I tu zaczyna się dla wielu firm problem, ponieważ bez odpowiedniej wiedzy trudno jest zweryfikować jakość pracy agencji SEO. Niejednokrotnie przez nieuczciwe praktyki firmy mają złe doświadczenia z firmami SEO, albo stwierdzają, że „pozycjonowanie nie działa”. Dlatego warto wiedzieć, jak unikać zagrożeń i dzięki pozycjonowaniu osiągać wymierne zyski.

Umowa

Już na pierwszym etapie współpracy należy określić jakie działania będzie podejmować w każdym miesiącu agencja w ramach opłaty. Im bardziej konkretne będą to ustalenia tym łatwiej będzie kontrolować jak działa agencja SEO. To pozwoli uniknąć sytuacji, w której płacimy za usługi i nie otrzymujemy nic w zamian.

Reporty

Należy dokładnie określić zawartość miesięcznych raportów. Często jest tak, że przygotowanie raportu jest czasochłonne więc raporty dla małych firm są dość ubogie w dane. Jednak powinny się w nim znaleźć informacje dotyczące poprawy widoczności strony w Google i jednocześnie zwiększenie ruchu z Google. Takie dane pokazują skuteczność prowadzonych działań. W raporcie mogą się też znaleźć informacje o pozycji strony na wybrane frazy czy też przykładowe linki.

Długofalowa współpraca

Podejmując współpracę z firmą pozycjonerską trzeba mieć świadomość, że efekty nie pojawią się od razu, a dopiero po kilku miesiącach. Dlatego agencja SEO zawiera zazwyczaj umowy na minimum rok. Korzystanie z usług SEO należy traktować jak inwestycję i przemyśleć czy będziemy mieli budżet aby kontynuować współpracę. Jeśli nie mamy płynności finansowej można skorzystać z innych form reklamy w internecie takich jak kampania reklamowa Google AdWords.

Gwarancja

Żaden uczciwy specjalista SEO nie zagwarantuje efektów działania w postaci konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarek zmieniają się, a pozycjonerzy cały czas testują nowe rozwiązania i uczą się metodą prób i błędów. To, że ktoś wypozycjonował jedną stronę nie oznacza, że wypozycjonuje drugą. Jednocześnie doświadczenie jest niewątpliwie ważne. Korzystanie z usług SEO opiera się więc na zaufaniu, że pozycjoner zrobi wszystko aby zapewnić stronie internetowej jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach.