Jedni je kochają, drudzy nienawidzą, jednak nikt nie zaprzeczy, że są skarbnicą marketingową – portale społecznościowe, a w szczególności Facebook, liczą sobie już w Polsce kilkanaście milionów użytkowników, a te liczby wciąż rosną. Dobra reklama jest podstawą udanego biznesu, a internet pozwala na coraz większe możliwości w tym zakresie. Dlaczego tak ważne jest, aby robić to na Facebooku? Jakie korzyści z tego płyną i czy powinniśmy to robić sami?

Jakie korzyści daje nam reklama na Facebooku?

Nie trzeba dokonywać skomplikowanych akrobacji umysłowych, aby zrozumieć podstawę potęgi marketingu związanego z portalami społecznościowymi. Miliony ludzi, którzy spędzają czasem kilka godzin dziennie na przeglądaniu interesujących ich stron, dają każdemu biznesowi szansę na to, aby ich zaciekawić. Nigdy dotąd w historii nie można było dotrzeć do tak wielkiej ilości osób w tak prosty sposób.

Ilość potencjalnych klientów to jednak nie wszystko – co jeszcze daje nam reklama na Facebooku?

  • Możliwość interakcji – kiedyś interakcja z reklamą była dość ograniczona bądź wcale jej nie było. Dziś każdy może napisać, co myśli o danym produkcie, polubić posty, a nawet podać je dalej. Wszystko to sprawia, że to ludzie stają się częścią systemu dystrybucji reklamy, jeśli już zdobędziemy pewną popularność.
  • Trafianie zarówno do nowych klientów, jak i bywalców – reklama może docierać do całkiem nowych osób, jednak istnieje też możliwość remarketingu. Jeśli ktoś już polubił naszą markę, zwykle będzie bardziej skłonny skorzystać znów z jej usług.
  • W pełni obserwowalne postępy – każde wejście, polubienie, a także udostępnienie jest dokładnie rejestrowane, co pomaga w sprawdzaniu, czy dana strategia działa, czy pora na zmianę.
  • Niewielkie koszta – w porównaniu z innymi serwisami, Facebook oferuje bardzo dobrą ofertę, szczególnie jeśli bierze się pod uwagę ilość potencjalnych klientów.

Co może pójść nie tak, gdy sami prowadzimy marketing?

Wiele osób sądzi, że reklama to nic trudnego i poradzą sobie z tym sami. Kończy się to często niespójnymi postami, które sprawiają, że użytkownik nie do końca wie, co się dzieje. Posty na fanpage’u trafiają się przypadkowo, bez żadnego harmonogramu, dzięki któremu klient przyzwyczaja się do marki. Wszystko to może odrzucić od skorzystania z usług, a to tylko kilka możliwych błędów. Co jeszcze może się stać?

Bardzo często zdarza się, że początkujące osoby używają grafik, które po prostu znajdą na internecie, co łączy się z problemami dotyczącymi praw autorskich. W rezultacie koreluje to z nadszarpnięciem wizerunku firmy, jak i zaufania klientów. Facebook jednocześnie często zmienia swoje prawa, przez co trzeba bardzo uważnie śledzić nowinki, bo można po prostu wpaść w coś z czystej niewiedzy.

A może tak zlecić to profesjonalistom?

Jak widać, prowadzenie marketingu na Facebooku usłane jest problemami, z którymi początkujący może sobie nie poradzić. Właśnie z tego powodu powstało wiele firm m.in https://morelikes.pl/reklama-w-social-media/ , które specjalizują się w tego typu reklamie. Zajmują się one danym fanpagem, a wszystko w ramach, które ustala klient – zarówno pod względem wydźwięku firmy, jak i harmonogramu postów.

Taka opcja pozwala uniknąć błędów i zachować ustrukturyzowany obraz firmy. Wszystko to w oparciu o doświadczenie, które sprawia, że marketing przyniesie oczekiwane rezultaty, a czasem nawet i więcej.